Kriza Covid19 razotkrila je i učinila vidljivijim brojne nejednakosti u školskim sistemima širom sveta: od pristupa internetu i digitalnim uređajima i resursima neophodnim za realizaciju onlajn nastave, podrške u procesu učenja, do neuspeha da se omogući lokalna inicijativa i resursi usklade sa potrebama. Istovremeno, dovela je u pitanje jedno od osnovnih prava deteta – pravo na obrazovanje.
Istraživanje koje je sprovedeno u okviru projekta „Pravo na obrazovanje u periodu krize izazvane pandemijom virusa kovid 19 u Srbiji ”, krajem 2021. godine, ukazalo je na brojne izazove u ostvarivanju prava na obrazovanje. Predmet istraživanja su obrazovna iskustva učenika, nastavnika i roditelja, kao ključnih aktera u sistemu obrazovanja tokom školske 2020/2021. godine, „druge pandemijske školske godine”. Glavni cilj istraživanja je prikupljanje empirijskih nalaza koji su osnov za formulisanje praktičnih preporuka za podršku u ostvarivanju prava na obrazovanje dece i mladih u Srbiji, garantovanih Konvencijom. Brošuru sa preporukama i nalazima istraživanja, možete pogledati OVDE.