U Zaječaru održana fokus grupa sa učenicima srednjih škola. Mladi su kroz razne tematske blokove govorili o korišćenju medija, pojmom štetnog sadržaja, iskustvima sa štetnim sadržajima i reagovanjem na isti i lažnim vestima.
Kroz intenzivan rad sa mladima došli smo do saznanja da mladi veoma retko kupuju štampane medije, rekavši da u novinama ne pronalaze ništa što ih interesuje. Mladi su napravili poseban osvrt na TV sadržaje rekavši da retko gledaju TV, pre se odlučuju da emisije sa televizije koje ih interesuju pogledaju na Youtube-u. Kada smo došli do analize socijalnih mreža, tu je situacija drugačija, svi mladi su prisutni na Fejsbuku i Instagramu. Kako provode dosta vremena koristeći internet, šanse izloženosti štetnim sadržajima su velike, a od štetnog sadžaja izdvajaju: sadržaj neprimeran uzrastu, sadržaj koji diskriminiše, koji je uvredljiv, koji promoviše nasilje, zlostavljanje životinja… Kroz dinamičnu diskusiju, učesnici su podelili svoja iskustva vezana za izloženost i učestalost izloženosti štetnom sadržaju. Važno je izdvojiti da poznaju neke mehanizme zaštite, kao što su blokeri reklama, prijavi sadržaj. Ceo jedan blok bio je posvećen fenomenom lažnih vesti i zaključkom da mladi često ne umeju da prepoznaju lažne vesti relevantne izvore.
Aktivnost je realizovana u okviru projekta „Deca i mladi u zaštiti od štetnih sadržaja i lažnih vesti“ koga je podržao je američki narod putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), a u okviru projekta “Aktivni građani – bolje društvo zagovaranjem ka saradnji i demokratskom razvoju Srbije“, koji realizuje BOŠ.