In Vesti

Rezultati istraživanja će biti osnov za preporuke i izradu programa obuka u inicijalnom obrazovanju učitelja i nastavnika kao i programa obuka za stručno usavršavanje učitelja i nastavnika u Srbiji i to u delu koji se odnosi na oblast obrazovanje za prava deteta i njegovih podkomponenti.

Istraživanje generalno pokazuje da stavovi nastavnika često (implicitno) podržavaju sistem nejednakosti i opravdavaju diskriminaciju; da je njihova slika o detetu kao o nekompetentnom i nezrelom biću koje prvo treba da razvije svoje kompetencije pa tek onda može da bude pitano i koje tek treba da zasluži svoja prava (koja mu se mogu i oduzeti); nemaju razvijen jedinstven i konzistentan sistem vrednosti koji u celosti podržava koncept ljudskih prava i prava deteta, već svoje stavove o pravima deteta zasnivaju na individualnim afinitetima za svaku pojedinačnu situaciju, odnosno pravo. Sve ovo  predstavlja značajnu prepreku za ostvarivanje prava deteta i značajan nedostatak u pogledu kapaciteta učitelja i nastavnika za ispunjavanje njihovih obaveza kao nosilaca odgovornosti za poštovanje prava deteta.

Aktivnost je deo projekta „Monitoring ostvarivanja prava deteta u procesu pridruživanja Srbije Evropskoj uniji“ koji realizuje Užički centra za prava deteta, a koji podržava Švedska u okviru programa Beogradske otvorene škole „Civilno društvo za unapređenje pristupanja Srbije Evropskoj uniji“.

Comments
  • Vesna
    Odgovori

    Veoma sam zainteresovana

Ostavite odgovor na Vesna Odustani od odgovora

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Start typing and press Enter to search