Законом о спречавању дискриминације особа са инвалидитетом између осталог, предвиђена је забрана дискриминације због инвалидитета на свим нивоима васпитања и образовања (члан 18). Инклузивно образовање наглашава једнако право на образовање, без дискриминације и сегрегације, за сву децу, ученике и одрасле. Дете и ученик са сметњама у развоју и инвалидитетом има право на образовање и васпитање које уважава његове образовне и васпитне потребе у систему образовања и васпитања, уз појединачну односно групну додатну подршку у настави и учењу. Деца/ученици са сметњама у развоју и инвалидитетом, у Србији, не добијају пуну, одговарајућу, адекватну (а често и никакву) подршку у систему редовног образовања чиме се крши Конвенција о правима детета и чиме је ова група деце дискриминисана и константно у повећаном ризику од сегрегације.
Удружење за помоћ особама са аутизмом „Бази Мили“ спроводи пројекат Педагошки асистент за децу са сметњама у развоју – обавезно занимање у инклузивној школи. Овај пројекат је подржан у оквиру Програма доделе донација за акционе пројекте у области права детета, који се реализује као део трогодишњег пројекта „Права детета су људска права“, а спроводи га Ужички центар за права детета, уз подршку Европске уније.
Удружење за помоћ особама са аутизмом „Бази Мили“ је током реализације пројекта прикупило и систаматизовало релевантне податке кроз анкете, истраживања и фокус групе. Сви добијени резултати обрађени су и презентовани у брошури коју вам овом приликом представљамо.
Брошура ПЕДАГОШКИ АСИСТЕНТ за децу са сметњама у развоју – обавезно занимање у инклузивној школи.