Udruženje Bazi Mili u okviru inicijative „PEDAGOŠKI ASISTENT za decu sa smetnjama u razvoju-novo obavezno zanimanje u inkluzivnoj školi“ koja je podržana u okviru projekta „Prava deteta su ljudska prava“ podržanog od Delegacije Evropske unije, a koji sprovodi Užički centar za prava deteta, realizovalo je fokus grupu sa zaposlenima u OŠ „Mile Dubljević” iz Lajkovca.
„Problem čijem rešenju želimo da doprinesemo kroz ovaj projekat koji trenutno radimo je izostanak pune i adekvatne podrške učenicima sa smetnjama u razvoju u redovnim školama, ali i izostanak adekvatne podrške nastavnom kadru, roditeljima i deci tipičnog razvoja u istim. Kroz razgovor u fokus grupi želeli smo da saznamo stav i mišljenje zaposlenih u redovnoj školi o značaju podrške defektologa u prevazilaženju izazova koje rad sa učenicima koji imaju potrebu za dodatnom podrškom nosi, kao i primere iz prakse u radu sa decom sa smetnjama u razvoju”, objašnjava Predsednica udruženja Bazi Mili iz Lajkovca, Milica Nikolić.
Zakonom o sprečavanju diskriminacije osoba sa invaliditetom između ostalog, predviđena je zabrana diskriminacije zbog invaliditeta na svim nivoima vaspitanja i obrazovanja (član 18). Inkluzivno obrazovanje naglašava jednako pravo na obrazovanje, bez diskriminacije i segregacije, za svu decu, učenike i odrasle. Dete sa smetnjama u razvoju i invaliditetom ima pravo na obrazovanje i vaspitanje koje uvažava njegove obrazovne i vaspitne potrebe u sistemu obrazovanja i vaspitanja, uz pojedinačnu odnosno grupnu dodatnu podršku u nastavi i učenju. Deca sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, u Srbiji, ne dobijaju punu, odgovarajuću, adekvatnu (a često i nikakvu) podršku u sistemu redovnog obrazovanja čime se krši Konvencija o pravima deteta i čime je ova grupa dece diskriminisana i konstantno u povećanom riziku od segregacije.
„Projektom Pedagoški asistent za decu sa smetnjama u razvoju- obavezno zanimanje u inkluzivnoj školi želimo da istaknemo i akcentujemo ovaj problem i zagovaramo predloge rešenja kako bi došlo do promene u sistemu obrazovanja,konkretno da zagovaramo da pedagoški asistenti budu sastavni deo svake škole/stalno zaposleni u prosveti, kao neizostavna podrška za decu sa smetnjama u razvoju i zaposlene u školi”, ističe Nikolić.
„Jedno od pitanja na fokus grupi realizovanoj sa zaposlenima u OŠ ”Mile Dubljević” iz Lajkovca bilo je i to kako su se nastavnici snalazili bez podrške defektologa-pedagoškog asistenta u školi i kako i gde su dolazili do informacija kako pristupiti detetu, roditelju, zatim, da li su bili na seminarima, konsultovali kolege, kako su se suočili sa detetom, kako je taj susret (ili prvi mesec rada) izgledao?
Vest preuzeta sa portala KISS INFO.