Београдска отворена школа (БОШ) представила је публикацију „Осипање девојчица из система образовања у Републици Србији, 2025.“, насталу у оквиру пројекта Заједно у образовању: Подршка ученицама из руралних подручја. Публикација доноси дубљи увид у разлоге и факторе ризика који доводе до осипања девојчица из образовног система, као и праксе школа и организација цивилног друштва у превенцији овог проблема.
Истраживање потврђује да су девојчице из ромских заједница посебно изложене ризику од осипања, при чему кључне улоге имају сиромаштво, нестимулативно породично окружење и патријархални обрасци који образовању дају мањи значај у односу на улогу жене у домаћинству и рану удају. Недостатак системске реакције институција додатно отежава ситуацију, па је рад са породицом препознат као кључан за превенцију.
Школе у Србији већ примењују низ институционализованих механизама – од идентификације ученика у ризику и израде планова превенције, до додатне наставе, менторске подршке и сарадње са породицама. Иако су ови механизми у највећој мери родно неутрални, захваљујући иницијативама ОЦД-а развијају се и родно осетљивији приступи, посебно у раду са девојчицама из маргинализованих група.
Налази истраживања указују на потребу за дугорочним оснаживањем девојчица и њихових породица, али и на важност подизања свести свих актера у образовном систему о специфичним ризицима са којима се девојчице суочавају.
Овај документ је израђен уз подршку регионалног пројекта СМАРТ Балкан – Цивилно друштво за повезан Западни Балкан којег имплементира Центар за промоцију цивилног друштва (ЦПЦД), Center for Research and Policy Making (CRPM) и Institute for Democracy and Mediation (IDM) а финансијски подржава Министарство вањских послова Краљевине Норвешке. Садржај документа је искључива одговорност Београдске отворене школе и не одражава нужно ставове Центра за промоцију цивилног друштва, Center for Research and Policy Making (CRPM), Institute for Democracy and Mediation и Министарства вањских послова Краљевине Норвешке.
Целу публикацију можете погледати [ОВДЕ].