u Vesti

U okviru projekta „Obrazovanje za prava deteta“ održan je treći panel na temu: „Deca žive prava deteta – primena indikatora ostvarenosti prava  deteta u obrazovno-vaspitnom radu (participativna grupa prava), 10.11.2020. godine. Panel je namenjen horizontalnom učenju nastavnika o pojedinim segmentima model škole za prava deteta; ima svrhu transfera znanja, umenja i praksi koje su doprinele da škole dosegnu visoke standare u tome da deca žive svoja prava.

Panelom smo podstakli razmenu iskustava nastavnika naših partnerskih škola o tome kako su dosezali ishode projekta; koje metode, strategije su koristili; koje aktivnosti i alate; koje izazove su imali i kako su ih prevazilazili. Nadamo se da je panel dodatno podstakao i osnažio škole u uvođenju perspektive prava deteta u svakodnevni proces obrazovanja.

Panelisti su članovi tima Obrazovanje za prava deteta iz partnerskih osnovnih škola, a učesnici su (nastavnici, učitelji, stručni saradnici), članovi školskih timova za kvalitet rada škole, članovi tima za prevenciju nasilja i diskriminacije, ali i osobe zadužene za rad učeničkog parlementa (87 učesnika iz 30 škola).

Teme panela

Iskustva u primeni Indeksa – indikatora ostvarenosti prava deteta u obrazovanju

Panelisti:

  • Dragana Ljubisavljević, direktorka OŠ „Vuk Karadžić“, Knjaževac;
  • Tijana Đokić, direktorka OŠ „Svetozar Marković“ Vranje;
  • Vesna Ešpek Debeljević, stručna saradnica Prve osnovne škole kralja Petra drugog, Užice;
  • Marina Lazić, pomoćnica direktora OŠ „Nada Matić“, Užice;
  • Olga Drobljak, pedagogica, OŠ „Svetozar Marković“, Kraljevo.

Ključne teme: Na koji način je alat Indeks-indikatori ostvarenosti prava deteta u OV sistemu bio važan za školu? Zašto je bio važan proces samovrednovanja na osnovu Indeksa? Šta su ključni uvidi? Na koji način je implementacija indeksa doprinela boljoj ostvarenosti prava deteta u školama? Koji aspekti su poboljšani u obasti 2 – participativna grupa prava? Zašto su usvojeni  Pravilnik o informisanju i Pravilnik o participaciji učenika važni za ostvarivanje partcipativnih prava dece u školi? Uloga učeničkog parlementa kao mehanizma participacije u ostvarivanju prava deteta u školi. Izazovi u primeni indeksa (deo koji se odnosi na participativnu grupu prava). Izazovi u ostvarivanju participativne grupe prava u novoj stvarnosti Kovid 19 pandemije. Kako obezbediti poštovanje prava deteta u novoj realnosti?

Video 1: „Kolaž naših aktivnosti – kako smo ostvarivali projektne rezultate iz oblasti participacije“ (R1: Škole su omogućile deci da učestvuju u odlučivanju; R2: Škole informišu decu o svojim pravima i odgovornostima) POGLEDAJTE VIDEO

Video 2: Primena i značaj indeksa iz perspektive nove škole POGLEDAJTE VIDEO

Video 3: Šta kažu deca:  Aktivnosti u okviru učeničkog parlamenta. Zašto je realizacija akcija važna za ostvarivanje prava deteta? Zašto je sve to važno za njih lično a zašto za ostale učenike? POGLEDAJTE VIDEO

Video 4: Šta kažu nastavnici o komponenti projekta: deca žive prava deteta POGLEDAJTE VIDEO

Video 5: Zbirka video materijala i produkata rada škola – ilustracija rada UP u ostvarivanju indikatora vezanih za participaciju POGLEDAJTE VIDEO

Panel je realizovan u okviru projekta Obrazovanje za prava deteta, koji realizuju udruženja Užički centar za prava deteta, Imam ideju iz Kraljeva, Nexus iz Vranja, Centar za kreativni razvoj iz Knjaževca i Društvo za razvoj dece i mladih iz Niša sa trideset partnerskih škola u Srbiji, a uz podršku Pestaloci dečje fondacije i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Galerija slika

Ostavite komentar

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Započnite pisanje i pritisnite ENTER za pretragu